neXT BLog~~

keHIDUpAN....

skrg...dah beberapa bulan amani pergi....ingatan,kenangan segalanya masih segar....susah aku nak lupekan..walau sedetik.....lagi2...suami aku....kerja 2minggu...2minggu.....aku paham akan tanggungjawab kerjanya yang memerlukan die macamtuh....aku terima...sejak dari dulu lagi....cume...kekadang..perasaan menguasai diri.....aku keseorangan....kalau la..ada amani....hmmmm.....rutin harian aku..xder ape yg beza.....pergi kije..balik kije..duduk kat umah...hari2 itu yg aku lakukan....hujung minggu...kalau suami masih belum balik...aku akan ke rumah mak..di batu gajah...tapi.....bile aku di rumah mak...aku jadik semakin lemah.....kenangan amani dengan aku....di rumah mak..terlampau banyak......sepanjang pantang...kami di sana....setiap sudut....aku terbayangkan die....aku macam nampak die.....segalanya.....aku macam dapat dengar..suara die menangis....ya ALLAH...kuatkan la hambamu ini....hmmmm sama jugak di rumah mertua ku....amani dikapankan..dimandikan di sana.....mmmm......kedua-dua tempat ni....terlampau banyak kenangan amani....
org tgk aku kuat.....boleh..terima...dan xder nangis2 dah.....YE aku boleh terima...tapi.....xmungkin kenangan tuh...akan berlalu macam tuh sahaja....aku MAMA nye...aku yg melahirkannya...aku yang menyusukan die...aku yang berpantang bersama die....di saat die menangis....di saat die xnak tidur di atas tilam..tapi nak tidur atas badan aku....di saat die menangis..bangun laparkan susu.....ALLAH.....banyak...terlampau banyak.....kekadang..aku berlagak...sibuk...aku berlagak..xder ape2...sebab aku xnak...ada yg sedih..KESIANkan aku.....biar hanya DIA yang mengetahui segalanya...."amani,mama tetap rindukan amani........sayang amani sangat..."

2 ulasan:

  1. al-fatihah....buat amani bidadari syurga
    fida thu prasaan afa mcm mn...coz kite seorang ibu yg melahirkan dia...

    BalasPadam
  2. dik, kuatkan semngat yer!kami sentiasa ada bersama-sama dgn awak!

    BalasPadam