neXT BLog~~

18/03/2011 & 19/03/2011- ku makin dapat rasekan.....

setiap yang berlaku...semestinya ada hikmah...dan setiap yang berlaku....telah ditentukan oleh ALLAH dr dulu lg...segalanya telah tertulis.....aku terima..dan aku redha ya ALLAh....andai cahayamata yg aku sayangi ini...Engkau lebih sayangi....mmmmm bukan aku nak pk bebukan...tp aku kena bersedia menerima sebarang kemungkinan.....walaupun...sebagai manusia biasa,aku sendiri xnak kehilangan amani.....satu perubahan yang paling ketara yang aku nampak pada badan amani hari ini...badannye (kulit badan) dah mula kua tompok2 darah....terutama pada bahagian kaki dan bahagian dada..dan satu yang dapat aku lihat.....mata amani...bertakung dgn air....tp tidak mengalir...aku usap kepalanya...aku usap matanya....die pejam...die terus tido......hmmmm....ari ni hari jumaat..ya ALLAH....petanda apakah ini.......
19/03/2011..seperti biasa,aku dan suami akan menemani amani....dr awal pagi sampai suami aku balik..dalam pukul 12 lebih tgh malam.....dan seperti biasa,selepas aku hantar suami aku balik....aku akan tgk amani dulu,sebelum aku masuk tido.....satu lg yang aku nampak,wave pada mesin jantung amani...agak lain....denyutan jantung amani laju,tp amani tgh tido..sepatutnya,bile amani tido...denyutan die akan slow...mmmm dan kali ini,genggaman amani sangat kuat....seperti taknak lepaskan.....aku seperti dapat rasekan,amani xkasi aku tinggalkan die......mmm tp mama terpaksa sayang,lg2 bile mama g tgk amani...nurse tutup lampu area katil amani...mungkin dier xnak mama nganggu amani..dier nak amani rest.....aku cium dahi die...aku genggam tgnnya...dan aku bisikkan...mama nak amani tahu yg mama ngan baba bangga ada amani...kami sayangkan amani..amani xpenah nyusahkan kami....ape pun terjadi...kami xkan lupekan amani...mama ikhlas lepaskan amani..andai ALLAH lebih sayangkan...mama ikhlas sayang......
aku masuk tido....tp mata xboleh lelap....aku kol suami aku...aku bgtau..tntg denyutan jantung amani.....mmmmm selepas tuh aku terlelap....dalam pukul 1 lebih pagi...tetiba aku terjaga...aku terkejut...aku cari sesuatu.....aku cube tido balik...tp xlena....aku rase nak g tgk amani...tapi..bile ingatkan nurse tadik tutup lampu...xnak aku nganggu...terus xjadi....tgh aku cube nak lelapkan mata...tetiba ada sorang nurse datang bilik aku....panggil...IBU NUR ADRIANA....aku dgr jerk nama amani kena panggil,trus aku bangun..trus aku pergi ke katil amani....aku tgk,ramai doktor tgh mengelilingi katil amani....ramai nurse keliling amani....kenapa...kenapa ngan anak mama...kenapa...ya ALLAH...aku tahu dan aku sedar....segalanya Engkau tentukan....aku memohon yg terbaik dr Engkau.....doktor panggil aku,doktor bgtahu keadaan amani tetiba kritikal....bangun dr tido..amani nangis....ingatkan nak susu....tp denyutan jantung die makin lemah....doktor cube nekkan oksigen,cube tmbahkan dos ubat pada badan amani....yg paling aku tak sanggup,doktor cakap..dah tak jumpe urat pada badan amani....dn terpaksa cari urat dekat bahagian kepala...ya ALLAH,permudahkan lah segalanya...aku dibenarkan jupe amani sekejap,aku pgang kaki dan tgn dier dah mula sejuk......aku macam dengar,mama.....amani xlama ni...amani nak kena pergi dah......mmmmm ye sayang,mama ikhlas lepaskan amani.....mama sayangkan amani....selepas tuh,doktor minta aku ketepi dahulu.....masa tuh terus aku telefon suami aku....mak aku...inform keadaan amani.....dan aku tunggu sampai doktor panggil aku balik...dekat dengan kaunter dalam PICU....tak jauh dr katil amani......tetiba...aku dgr lagu..."Selamat Tinggal...nyanyian dina dn zizan.."...ya ALLAH.............buatlah yang terbaik untuk anakku ya ALLAH...amani...mama sayang amani.....sayang sgt......selesai jerk kije doktor...aku terus ke katil amani...aku tgk dier lemah sgt.......denyutan jantung dier pun.....tersgt2 lemah.....aku pgang jari die...tp lemah....tersangat lemah.....sayang,mama ikhlas lepaskan amani......mama ikhlas sayang.....hmmmm suami aku sampai.....dier nangis....sama macam aku....dier terus amik yassin....dier baca.......sambil tersedu2..menahan nangis.....aku berdiri..memandang amani...aku tgk mata dier makin nak tutup.....abis jerk suami aku baca yassin..doktor datang..beritahu,terpaksa cabut tiub oksigen amani......amani dah tiada............aku tgk.....denyutan jantung die...pun...dah xde...hanya dada amani..turun naik..sebab..oksigen yg dimasukkan......ya ALLAH......lemah badan aku...lemah sgt..suami datang memeluk aku...kami redha ya ALLAH......tepat pukul 2 lebih..ampir ke 3 pagi....20/03/2011 Nur Adriana Amani Bt Omar Hadi...pergi tinggalkan kami...mama tetap sayangkan amani...amani segalanya buat mama dan baba........Amani tetap lambang Cinta,Kasih,Sayang mama dan baba.....Kenangan amani....takkan mama lupekan.................seperti maksud namamu...AMANI...ketenanganku....tenanglah kamu di sana sayang........


muka amani dah lain kan.....waktu ni..18/03/2011.....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan