neXT BLog~~

ceRItA CHinTA~

AKu MulA MENgenaLI si diA...Yg MErangKap..KAwan,KEkasIh,TunAng dan Kini SUamI Ku....pada uJung BulAn 4 2007...kAMi SaliNg MEngenaLi..MElalUi rAngkAian Internet...HuhUHUHU yAHOo MEssenGEr....WakTUh tuH..Aku Dah Bekerja di UOB...dan die...masih Belajar die shah alam...kAMi Berjumpa...ala-ala BliNd date la...kat JAya JuscO..Ipoh....Dier dataNg dengan KAwannYe..dan Aku dengan kAwan Ku...WakTUh TUh..AKu REmPIt..ehehe NEk ScOoter Jerk...Datang POon pAKai Suar JEans.t-shiRt,PAkai SwEater Ngan SLipar JEpUn..huhuhu..Berserah Jerk....kALu Dier ikhLAs nAk KAwan..Kena la Time aku Seadanye...kAN....So fAR..Sejak TUh kAMi kAwan...kAwan Biasa JE.....Ada Kua..tp blom pernah Kua bersama..MEans Berdua...Mesti ramai2...Kua G Men BoWliNg...Kua..LEpak Minum...TIMe TUh..aku Senang berkawan Dengan Dia...Ye la..aku Pun Single kan..huhuhuhu...
kAwan PunYe kawan....satu hari.aku ada course kat KL...dan dier pOon lepak umah kawan dier kat KL....aku stay kat Hotel....bank aku sponsor...kami ada kua....(reramai k)...jupe..kat sane...n mALam tuh Lepas Jupe...dier ada mesej aku cam Selalu....actually...sepanjang kami berkawan..kami lebih banyak sms...dr telefon.....;)).....hmMm...dalam mesej dier...dier ada tanya....ada tak aku rase ape yg dier rase.....sampai skrg aku xkan lupe soalan tuh....dan...aku jawab....mmmm...yes aku xnafikan...aku pun rase perasaan yg same.....n last2....pada 12 may 2007....kami declare sebagai couple...di padang ipoh lg....wah..wah..wah....huhuhuhu..walaupun tempoh perkenalan kami...xckup lama....sebelum bergelar kekasih...aku cukup senang dengannya.....sepanjang bergelar..kekasih,baru la..kami ada kua berdua....yg palin aku takley lupe...da way dier perkenalkan aku dengan mamanye..yg kini dah jadik mamaku jugak...~ cam biasa...sebelum g kije..kami akan bekpas bersama..kalu dier balik ipoh la..sebab dier kan student kat shah alam....so one day...aku dah tunggu kat kedai makan....dekat ngan bangunan KWSP ipoh perak.....punya dok tunggu....aku tgk dier sampai...tp depan dier...ada sorang  makcik jalan..aku xbajek ada ketan antara dier ngan makcik tuh....then aku baru nak wat muka..."huh..dah lewat"...then dier bg isyarat...tunjuk kat makcik depan die...hohohoh..itu mamanyee...la...waaaahhh...aku poon bangun la..salam....n mama dier pon xtaw...dier nak bawak jupe aku...bagus tol la....dier nIh.....ehehehhe....

sepanjang perhubungan...standard la....gado tuh wajib....kalu xgado....xsempurna..hari2 kami...ehehehhe...memacam..kekadang benda kecik pun jadik isu....dier dengan camtuh..aku lak dengan camni...tp org kata..kalau dah jodoh xkemana kan.....n selepas..2 tahun "bercinta"...kami amek keputusan untuk bertunang..actually..aku dah mintak lama...tp..hmm dier lom sedia kot....lg pun dier..baru kije..kat petrofac....tup2...pada bulan 4 2009..dier ada suarakan...jum bertunang....eheheh..n akhirnya..pada 16 may 2009....kami diikat..dan sah aku jadik tunangan die....bajek kawen...setahun setengah....means..tahun 2010..mungkin bulan 12....;))..sepanjang gelar tunangan ni..masya-ALLAH...dugaan datang bertimpa2.....ada jerk...hasutan setan..suh gado semua...dr kecik...sampai la...yg besar...punya kes...mmmm...tp..sayang tuh masih ada....dan kami masih kekal bersama.......dan bile...keputusan dah di ambil....untuk bernikah pada 14 may 2010..(xckup setahun setengah pOOn..)...ujian dan dugaan tuh masih ada....alhamdulillah..kami dapat tempuh...bersama..dan skrg.....dah jadik suami isteri.....alhamdulillah.......aku tgh mengandungkan..zuriat buat die....waktu tgh mengandung pun..ujian dtg menguji kami lg...mmmm...ALLAH maha BESAR...kami yakin atas kebesaranNYA>...alhamdulillah..semua makin sehat....aku hanya menunggu waktu..untuk melahirkan bb dalam kandungan ku ini...insya-ALLAH kami akan mendapat anak pempoan......semuga kebahagiaan ini....hubungan ini..kekal..wat selamanya...aku sayang,cintakan sangat suami ku...OMAR HADI BIN ABD GAFAR.......sangat!!!~inilah..kisah chenta...kami!!~...kAlu Perasan...Kisah ChintA kamI..BANyak...TeRjadik pada BUlan MAY.....semua itu...ketentuan dr NYA>....;)))

Tiada ulasan:

Catat Ulasan